01
08

Nie tylko woda dla ochłody

Moi drodzy!! W upalne dni nasz organizm  narażony jest na odwodnienie, a także niedobory wielu minerałów i witamin. Dlatego dobrze jest, kiedy w dni, w których temperatura osiąga zawrotne wartości pić dużo wody, ale także  wykorzystać bogactwo dostępnych warzyw i owoców. Produkty najlepsze w gorące dni to takie które nawadniają nasz organizm. Poniżej  kilka produktów które idealnie nawodnią nasz organizm (bo prawie w 80-90% składają się z wody) oraz dostarczą wielu cennych mikroelementów.

Arbuz (90% wody)

Arbuz to owoc o największej zawartości wody. Z tego względu za jego pomocą można doskonale ugasić pragnienie nawet w najbardziej upalny dzień, a zmrożony dodany do wody idealnie schłodzi nasz organizm

Pomidory (95% wody)

Pomidory to rewelacyjne warzywo, nie dość, że są zdrowe (jak wszystkie warzywa ) to jeszcze są smaczne. Stanowią źródło wielu składników mineralnych (m.in.potasu), które organizm w upalne dni traci poprzez pocenie się .

Pomarańcze i grejpfruty (ok. 90% wody)

To niezwykle orzeźwiające owoce cytrusowe. Stanowią bogate źródło potasu – substancji, którą organizm traci w nadmiarze w upalne dni. Zawierają także antyoksydanty, które neutralizują wolne rodniki, które wytwarza się m.in. latem, w wyniku długiego przebywania na słońcu.

Seler korzeniowy i naciowy(94% wody)

Seler ma doskonały smak, zapewnia uczucie sytości na długi czas. Poza tym, korzeń selera zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się wody w organizmie, czego konsekwencją są obrzęki i bolesność kończyn.

Owoce jagodowe (86% wody)

Zawarte jagodach flawonoidy korzystnie działają na cerę i zmniejszają wrażliwość skóry na słońce .Ponadto zawarta w nich luteina działa jak filtr, zabezpieczając oko przed szkodliwym światłem UVA i UVB.

Ogórki (96% wody)

Ogórek ma działanie orzeźwiające, ochładzające i relaksujące. Ogórki ze względu na dużą zawartość wody zapobiegają odwodnieniu organizmu w lecie. To doskonała, niskokaloryczna przekąska na upalne dni.

Z powyższych produktów możecie przygotować wiele dietetycznych, lekkich i orzeźwiających dań. Poniżej jedno z takich lekkich i orzeźwiających dań, na dzień gdy z nieba leje się żar, a nam nie chce się wiele czasu poświęcać na przygotowanie skomplikowanych posiłkówJ

 

Arbuzowe smoothie z malinami i jagodami

  • 1/2 szklanki jagód (lub borówek amerykańskich)
  • 1/2 szklanki malin
  • 1 szklanka miąższu arbuza
  • schłodzona woda do rozcieńczenia

 

Z miąższu arbuza usuwamy pestki, maliny i jagody myjemy. Owoce razem blendujemy.

Smacznego J