26
09

Jak się nie dać jesiennej chandrze ?!

Jesienne mgły, chłód, przymrozki, brak słońca, godzina osiemnasta ciemno, temperatura coraz niższa, wszyscy wokół kichają, a Ty czujesz się bez energii i ogarnia cię pesymistyczny nastrój. Jedyne, na co masz ochotę to zaszyć się pod ciepłym kocem z kubkiem gorącej herbaty lub kawy.? Czy to jesienna depresja ??

Nie poddawaj się chandrze jest na to sposób! Włącz do diety składniki, które pomogą Ci zwalczyć jesienną depresję. Zobacz, co jeść, żeby poprawić sobie humor! Oto kilka dietetycznych sposobów na jesienną depresję.

Ziarna – mała porcja nasion kryje w sobie moc składników mineralnych oraz witamin, które wspomagają pracę naszego organizmu, dodają nam energii i tym samym – wpływają na nasz dobry nastrój. Nasiona po które warto sięgnąć to: siemię lniane,  nasiona słonecznika, sezam i czarnuszka. Nasiona te są źródłem kwasów Omega-3, jak również wspomagającego pracę mózgu i regulującego koncentrację magnezu, żelaza oraz witamin z grupy B,  są też pełne przeciwutleniaczy.

Ryby – będą doskonałym lekiem na jesienną depresją. Wszystko dzięki wysokiej zawartości dobroczynnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, które stymulują nasz mózg do działania, usprawniają jego ukrwienie. Kwasy tłuszczowe odpowiadają m.in. za rozwój obszarów mózgu odpowiedzialnych za nasz nastrój. Do  diety warto  włączyć makrelę, łososia, śledzia, tuńczyka czy dorsza.

Przyprawy – okres jesienny to dobra pora na wprowadzenie do diety ostrych przypraw, takich jak chili. Zawiera ona kapsaicynę, która działa pobudzającą na wydzielanie endorfin. Skuteczne w zwalczaniu jesiennych dolegliwości są też przyprawy korzenne, tj. cynamon, kardamon, imbir czy goździki. Zwłaszcza cynamon poprawia krążenie, rozgrzewa organizm i wspomaga dotlenienie mózgu, a już sam jego aromat wpływa pozytywnie na nasz nastrój. Cynamon warto dodawać zimą do herbaty czy kawy.

Zioła – do naturalnych antydepresantów można zaliczyć również zioła, które warto pić w postaci naparu. W domowej, ziołowej apteczce powinna też znaleźć się pokrzywa, która wzmacnia odporność na infekcje i dodaje energii, dziurawiec, który  rozprawi się z apatią i złym humorkiem, dzięki zawartości hiperyny oraz napar z ostropestu plamistego, który działa detoksykacyjnie  oraz neutralizuje poziom hormonu stresu.

Przede wszystkim zbilansowana dieta to recepta na dobry nastrój, niezależnie od pory roku. Poza zdrowymi i odpowiednio skomponowanymi posiłkami, należy też jednak postawić na dodatkowe zastrzyki  energii, takie jak sport i czekolada  J. Takie połączenia  skutecznie przegonią  nawet największą chandrę